Religious fundamentalism in pop culture & politics
Are you saying Jill is Jennifer's mother??

Not biologically, but in the ways that matter.

Do you have a picture of the kkk leader in the bates house? I honestly can't believe that such sweet people have some bad person hanging in their house! They speak all the time about good and bad influence.. The source is btw also good as answer! Thanks a lot!

chichichichias:

wtffundiefamilies:

image

When questioned about it, Gil deleted the photo and the questions/comments from his site rather than address them. 

I feel bad for Kelly’s two black sisters. I would feel so distinctly uncomfortable visiting their home.

Nathan Bedford Forrest wasn’t just some random guy called to duty, or fighting for his states’ rights, he joined the confederate army solely to fight for the right to keep slaves, as he was a millionaire off of their labor. A millionaire in those times was unheard of, he was probably viewed as a Steve Jobs,or Bill Gates by his peers. So for him to leave the lap of luxury to go to war was unheard of. Of course by that same merit, he knew that the empire he’d built would burst without free labor so its no surprise he went off to the battle field. I’m not even going to address that he was the first grand dragon of the KKK.

Point is i’m sure that Gil and Kelly know this and more about Nathan, but still made it a point to have his picture as a focal point in their home, for their guests and impressionable children to see. That says a great deal more about their character (or lack thereof) than all of the southern hospitality in the world.

This was just really well-said so reblogging. 

I didn’t know Kelly had black sisters, but that has to be really shitty for them, being faced with that.  This is Kelly and Gil’s idea of a “patriot.” 

I’ve also always wondered if Nathan was named after him.  I know his real name is Kenneth Nathaniel, but still. 

The Bateses are nice people, but…yeah, this was a really upsetting thing for me to learn about them.  I do still see their good qualities, but this is something I point out whenever people declare them superior to the Duggars.  Yeah, they treat their children better than the Duggars, but…first grand dragon of the KKK.  Their idea of a great patriot.  That is an upsetting thing for me. 

I feel bad for Jennifer. First her real mom leaves the house, and now she is going to have a new baby to replace her.

Yeah, I’m sure she’s excited about the baby, since she seemed to love trying to buddy Jordyn when she was just a toddler, but at the same time she has a lot of big adjustments to make in a short time, and I bet she would have enjoyed being Jill’s “only child” on visits for a while.

I honestly think that they choose wedding dates based on the bride's monthly cycle, therefore making a wedding night baby more likely. Obviously just conjecture on my part, but I have a feeling it definitely factors into their decision. Also, am I the only one who feels like they announced this pregnancy a little too early? Publicly, I mean.

Okay, that’s crazy - Mrs. WTF JUST SAID THAT (jokingly though). 

And yeah, it does seem early, but since they’re “it’s a baby from the moment of conception” types I guess to them it doesn’t matter if people know they miscarry, as it’s theoretically the same as losing a child and they wouldn’t hide that?  Dunno.  Or maybe they just like attention :P 

Do you have a picture of the kkk leader in the bates house? I honestly can't believe that such sweet people have some bad person hanging in their house! They speak all the time about good and bad influence.. The source is btw also good as answer! Thanks a lot!

image

When questioned about it, Gil deleted the photo and the questions/comments from his site rather than address them. 

According to one of the articles I read (I think it was on yahoo?) they weren't planning on using one initial for their kids. So much for placing bets on what letter they might use ;) I was thinking A myself...

chichichichias:

wtffundiefamilies:

In a way that’s almost too bad, I kinda dug that Duggar tradition!  But I’m glad they’ll just be choosing the name they think is the most perfect for their child.

I prefer how the Bates do it, they give their kids all different names, because thats the name they feel fits the child, as opposed to choosing a name solely to have matching first initials.

I would say I like the Bates more alltogether, but the big honking Nathan Bedford Forrest picture in their home prevents me from saying that.

Yeah, that’s one of the big dealbreakers for me too.  Generally I find them more likeable, but…the KKK leader’s portrait hanging in their “Patriot Room” is kinda hard to let go. 

ethelsquid:

wtffundiefamilies:

duggars:

Here is the announcement video!

I’m pretty sure this kid is going to be the most loved, doted-on baby of all time.  TLC videos won’t run on my crap internet, but I wanted to spread the link anyway!  I think I can envision how super-excited Jill is without even seeing it - so excited for them! 

I wonder if they’ll do the theme letter thing, and what letter they’ll pick if they do.  I can’t remember Derick’s dad’s name, but maybe they’ll use the first letter of his name to honor him?  That would be sweet.  Or maybe C for his mom.

Way to steal Jessas thunder

Way to direct attention away from Michelle calling trans people child molesters. 

where'd your tag list go?

Not a clue in the world.  I’ll look into that.  I haven’t edited anything so it’s on tumblr’s end I guess.

How long do you think it will be before josh and Anna will announce baby #4? I'm almost positive Anna hasn't let josh out of bed since Jill's announcement.

I really thought Anna would be pregnant again by now, too.  I’m guessing within the next 3 months, M4 will be on his/her way.

I'm actually betting on Jillard using 'D' for Derek/Dillard/Duggar. I'm predicting a boy first and them naming him Daniel.

Apparently they’re not doing the one-letter thing but who knows, they have 7 months to figure it out!  Daniel would be an adorable name - especially since Danielle is Jenni’s middle name.  For some reason I’ve been thinking girl for them, but no guesses on names yet.